Jul 8, 2007

"Вярвай в камъни, но не ги хвърляй по мен"

Видеото е на арабски с английски субтитри. Как ме кефи този език... умирам за калиграфия от момента, в който открих, че съществува. Китайски и санскрит - които също харесвам - бледнеят пред арабския като визия, лично субективно мнение, моля не спорете:)

Сега накратко по темата. Психоложката Уафа Султан говори за исляма и за неговата нетърпимост към другите религии. Тя се самоопределя като "секуларен хуманист". Възхищавам й се за смелостта да се противопоставя така, но от друга страна не мога да не забележа изключително "американската" й реторика за "демокрация", "човешки права" и така нататък. Като един фен на "Хиляда и една нощ" и Великите могули, не приемам да ми се представя дихотомията "варварство - цивилизация" по този елементарен начин. Но жената е ъм, жена от арабски произход и мога да й простя, че се е набрала на исляма. Казва и някои интересни работи за евреите ^_^. Абе, който не е гледал, да гледа.

"I'm a secular human being, I don't believe in the supernatural, but I respect others' right to believe in it"
"Are you a heretic?"





Засега няма да кажа къде намерих това. Някой ден, ако остане време и имам муза, ще разкажа по-подробно:)

1 comment:

Anonymous said...

Гледал съм го това видео, витае из киберпространството, така да се каже, и мнението ми е същото като твоето.