Jul 3, 2007

Местен патриотизъм ftw

Не че не го знаем, но ето статии за строителството по Южното Черноморие.

Едно.

Впечатляващ цитат:

Много местни жители по Черноморието остават равнодушни към подобни случаи или застават на страната на инвеститорите, колкото и криминални да са техните действия. Общините са заинтересовани - идват големи пари, за всеки кмет или съветник пада по нещо. Местните жители уж искат да имат красива природа, но повече се вълнуват от това да имат пари и проспериращ бизнес. Когато съседът до тях си е продал парцела за 1 500 евро на квадрат, а техните земи попадат в защитена територия, те са готови да протестират срещу Парка, Резервата, Натура 2000 и всичко, което им пречи да спечелят. Без да си дават сметка, че децата им след години ще живеят със съзнанието, че около тях е имало само цимент и бетон. И няма да помнят, че в районите с грамадни железобетонни комплекси, преди време е имало и тюлени, и поселения на делфини, а днес всичко е мъртво.

Две.

Впечатляващ цитат:

Бившите виетнамски общежития в София превъзхождат по няколко показателя хотелите по Черноморието. По-здрави са, тъй като не са строени с пясък от дюните. Сградите, строени с морски пясък, след време ще се сринат като пясъчни кули (дай Боже, по-скоро да е). Околната среда край подобни общежития в София е малко по-добра от тази по морето.

В началото на 80-те съм ходила веднъж на палатка с нашите на Бутамята (ъм, с връзки ще да е било), а после като студентка в началото на 90-те пак там. Изгониха ни с хеликоптери, честен кръст:) А иначе мен от много години ме е страх да ида да погледна устието на Велека като слушам разкази на очевидци.

In other news, трябва да ида на Смолянските езера, преди да са завършили онзи хотел.


9 comments:

nousha said...

Тъкмо разказвах приказка по въпроса.
Не разбирам как е възможно да съществува такава наглост и абсурд в най-чиста форма. А най-ужасяващо е чувството на безсилие.

hazel said...

@ nousha
хубава ти е приказката. имаш ли наистина баба и дядо в странджа? аз всъщност не съм оттам и не ми е родно, въпреки заглавието:) но съм ходила на екскурзионно летуване в странджа! и безброй пъти на море на южното черноморие (и само веднъж на северното).
понякога мисълта, че светът ще свърши, наистина е много утешителна.

nousha said...

Не, нямам - художествена измислица :) майка ми е от Бургас, родът се е преселил от Беломорска Тракия, бежанци, като по-голямата част "коренно" население в града. Снимките от линка са хубави и дават представа за това колко красиво е там наистина. И е едно такова, наистина диво.

alvin said...

Абе, чак сега прочетох онова за хотелския комплекс покрай МОИТЕ езера.. лееееееле! ЛЕЛЕ!
Точно там опъвахме палатките, помниш ли? И сега - бетонарка.
Тц тц тц..

Ама, btw - точно отсреща, на северния бряг на езерцето, родата продава някаква земя и сигурно пак ще е хотел. Значи съм като жителте на черноморието, които застават на страната на "инвеститорите".
Така е то, има и хубаво, и лошо.

hazel said...

@ nousha
Хех, и ние сме от Беломорска Тракия, значи съвсем си ми градски:) А случайно да си имаш една осма гръцка кръв?:)
@ alvin
Мда, ти не дойде миналата година да видиш строежа. Приготви се, края на август идваме с новото фото!:)
Сериозно, аз не съм див еколог. Напълно разбирам хората, които искат да си осигурят живота. (Искахте пазарна икономика - имате я. Няма съвършен строй.) И изобщо, колкото и да се кефя на природата, хората са по-важни.

nousha said...

Аха, може да е смешно, но прапрапрабабата е била гъркиня. :) То в нашия край май е неизбежно.
Иначе и аз не съм див еколог (само шантав биолог), но има места, където може да се строи, и такива, където не бива. Разбира се, че хората са важни - искам аз и детето ми да има къде да ходим извън хотелските комплекси, защото и това изгражда личността. Не държа климатът да се промени толкова бързо в района - колкото и невероятно да звучи, опустошаването на фауната там ще доведе до това. И така нататък. Против другото нищо не може да се направи, но резерватите не бива да се пипат - има си причини да са такива. Тъй мисля :)

Hellen said...

Пазарната икономика се основава на законността. Когато някой нарушава законите, трябва да си понесе последствията. Проблемите на околната среда в момента се дължат на нарушаването на законите, а не на пазарната икономика и ти много добре го знаеш. И да, продължавам да искам да има пазарна икономика и конкуренцияq а не държавен монопол и покровителство. Проблемите ни в моменjа произтичат от това, че има недостатъчно пазарна ни икономика, а не прекалено много.

hazel said...

@ frost
И ти мисля, че разбираш, че не обвинявам пазарната икономика за екологичните проблеми, само посочвам, че тя не е съвършена, както и няма съвършен строй. Говоря за качествена недостатъчност, не за количествена. И аз няма да искам ливадата ми да е в Натура 2000, ако съседската ливада не е и оня си е купил Мерцедес;) с парите дето му ги е платил инвеститорът. Човешката природа е това, което стои зад обществено-политическите системи. Дали не хванах мазоли на пръстите да го повтарям? Човешката природа не е съвършена, ерго количествените натрупвания на това и онова (примерно пазарна икономика) няма да доведат до качествени изменения.

Anonymous said...

When it comes to sеarchіng οut that shoulder-clenching angst anԁ go to town,
looking for fulfillment? One of the mаny thingѕ I've contemplated during the planning process. Shiatsu abdominal massage consists of combination strokes, Petrissage and Kneading, Percussion, Compression, Skin Care, and Exercises, and should be covered. Avoid yes and no questions as they will. Because breasts are often covered by bras, there is a wide range relating to just how far down you can reach.

Have a look at my homepage erotic massage