Nov 20, 2007

Taxman

Should five per cent appear too small,
Be thankful I don't take it all.

Преди 2-3 седмици получих писмо от НАП, с което любезно ме уведомяваха, че дължа 20 лева и 40 стотинки за някакъв социалноосигурителен фонд от 2002. Аз че дължа много повече - дължа, но мислех, че е след 2006, когато Миш стана на 3 години и настъпи охладняване във взаимоотношенията ми с осигуряването.

През май тази година си извадих удостоверение за дължими данъци и осигуровки, в което пишеше, че дължа 2.95 данък общ доход за 2005. При положение че от 7-8 години сама си изчислявам и попълвам данъчната декларация, мисля, че заслужавам аплодисменти за тази минимална грешка в изчисленията;)

Също така пишеше сумата, която дължа за здравни осигуровки (не е голяма). Така, аз съм по-здрава от 90% от хората, които познавам, но все пак е кофти да си загубил здравноосигурителни права и днес се посурнах да си платя данъците и здравните осигуровки. Вчера платих последните си задължения към "Топлофикация" и реших да се възползвам от инерцията. Явно съм от хората, които не могат да живеят с дългове. Не е като да не съм имала, имала съм, но съм ги плащала максимално бързо. С изключение на задълженията си към държавата.

Отидох в НАП в упомената в писмото стая и служителката ми посочи през прозореца къде да ида да платя. Оказа се, че в данъчното вече няма банков клон. Онези велики 2.95 също трябва да се платят по банков път, не може на каса... Отидох до банката, но нямах нерви да попълвам всички онези платежни нареждания към бюджета, а и разбира се не знаех новия код за здравно осигуряване на моята група (самоосигуряващо се лице). Направих справка със закона - здравните осигуровки трябва да се плащат едновременно с ДОО, но сега, никой не е съвършен, нито дори аз. Ще платя някой ден като имам пари и време.

Току-що направих опит да се регистрирам в сайта на НАП, за да плащам онлайн, но ми казаха към десет пъти, че съм въвела грешен анти-спам код. Теглих една майна и отивам пак в банката. Днес е хубав слънчев ден и е приятно да се разхождаш.

Ако всичко мине добре, ще отпразнуваме отмятането на данъчната тегоба и парното с пържоли с картофено пюре.

No comments: