Oct 16, 2007

MirrorMask

"Does everyone have a mask?"
"Of course! How do you know you're happy or sad,
without a mask? Or angry? Or ready for dessert?"

МirrorMask. Гледах го преди два дена, снощи пак, както е тръгнало, сега ще го гледам за трети път... дами и господа, Дейв Маккийн.

Сценарият е на Нийл Геймън, с когото са стари дружки. Мда, историята не е нищо особено, колаж от "Алиса", "Вълшебникът от Оз", "Лабиринт" и собствената му "Коралайн" - тийнейджърка отива в алтернативна реалност. Напомняше ми на "Приказка без край" (книгата, филма не съм гледала) и на "The Longest Journey" (първата игра, която ме е залепяла за компютър дни наред), но като цяло според мен целта на сюжета е да ни остане повече процесорна мощ за възприемане на образите. Споменавала ли съм, че предпочитам думи пред образи? Не и тук. Е, в незабравими цитати са включени някои от най-добрите лафове, толкова характерни за Геймън. А образите са красиви по онзи гротесков начин, който те кара се питаш дали си напълно нормален, щом ти харесва това. Или това. Трейлърът е направен да изглежда прилично мейнстрийм, но това не бива да ви заблуждава. Филмът е много по-добър - по-сюрреалистичен, но по-забавен, игриво-зловеща плетеница от линии, форми и цветове. Потресаващ.

Гледайте го. После го гледайте пак.

No comments: