Jan 13, 2008

True Brotherhood of Kikkelihevi Metal

В музикалната ми анамнеза има три групи, които принципно не слушам - Manowar, Rhapsody и Kamelot. Не че не съм ги слушала, но все покрай някакви хора, а не по собствено желание. Няма да се разпростирам за тънката червена нишка, която ги свързва в съзнанието ми - достатачно е да споделя, че и от трите имам по една песен сред 80-те гигабайта музика на харда ми.

Камелот обаче ще идват в София и като ги проверявах, се оказа, че слушам почти всичките им подобни изпълнители според last.fm, а аз с годините съм се научила да се доверявам на last.fm. Една от подобните банди е финландската Sonata Arctica - от тях имам цял албум, който даже ми харесва, но не съм усетила Онзи Импулс (тм) да прослушам повече. Това е онзи cheesy - лигав? - метъл, който аз всъщност много обичам да си пускам за фон, докато работя, защото слушането хем ми доставя удоволствие, хем не изисква абсолютно никакво напрягане. Напълно разтоварваща музика. Последен пример - двата албума на Allen - Lande. Финландчето, с което си говоря, нарече този мой любим жанр kikkelihevi. Kikkeli не е много ясно какво е, но очевидно не е нещо хубаво. (Допълнителното проучване показа, че означава d***. Е, напредвам с финския...)

Пускам анкета дали да ходя на Камелот:D Гледах няколко техни клипа - биват, прилично kikkelihevi, но вокалът изглежда ужасно. Никой освен Джарет Лето не може да си слага такъв лак аnd get away with it. Но пък аз обещах, че на следващия концерт ще седя далеч отзад, както ми приляга на възрастта, така че fair is fair. Vote away:)

No comments: