Задача от сборника на Рада, 8 години.
Започнаха да работят с умножение в понеделник. Искам авторите на това помагало да бъдат оваляни в катран и пера и прекарани през жълтите павета. И така 18 пъти.
Запиши произведението на числата, представи го като сбор от равни събираеми и пресметни. Множителите са: 2 и 9, 4 и 7. Използвай разместителното свойство на произведението, запиши отново и пресметни.
Започнаха да работят с умножение в понеделник. Искам авторите на това помагало да бъдат оваляни в катран и пера и прекарани през жълтите павета. И така 18 пъти.
7 comments:
Не разбирам какво точно те смущава. Ако въпросната задача е поставена, преди да са учили "разместително свойство", тогава разбирам недоволството. Но и без да знам как точно се преподава умножението, ще предположа, че се дава като развитие на събирането. Т. е. първата работа е да се обясни, че 3 по 5 е все едно да запишем 3 пъти петица и да съберем така написаните числа. Тъй че задачата, макар и малко досадна откъм писане, не ми се струва неуместна или изпреварваща материала.
Боян
Извинявам се, но не разбрах какво й е на задачата...
wtf?! и 18 пъти са им малко..
@ Боян & gimli Проблемът не е в съдържанието, а там, че е формулирана по толкова кретенски начин, че вероятно ще хвърли повечето деца в паника. И всички останали проблеми, които следват от там..
Хаз, аз те разбирам :D
Половината думи не ги помня вече кво значеха. Но по-добре я научи по този начин, а не да стане като мен - тва и онва ги праваим така, а като цяло смисъла на условието да го вади от контекст :)
Перата си е крайност де :)
Да, обяснено им е, че умножението е събиране на едно и също число няколко пъти. Знаят и за разместително свойство, от събирането. Обаче, както каза и Стрейнджър, е написано така, че ум да ти зайде. И точно това се случва с ума, дори и на сравнително умно дете като моето.
Амбър, държа на перата!:)
Държа си и на мнението, че с подобни формулировки на децата им се отщява от математика.
Подкрепям те за перата! Трябваше да го прочета 4 пъти, докато разбера за какво става дума:( След МГ, ех:(
Zi
Обаче абзацът е натоварващ, гаден и отблъскващ. На мен ми действа тъпо, въпреки че е петък и това е трудно.
Само на мен ли са ми обяснявали нещата в първи клас с ябълки и круши?! И да ви кажа, идеално ми подейства тогава, а и занапред.
Post a Comment