Feb 28, 2007

Meaning of Liff Live

Рада е взела почти всички букви и сега са на "дз". Домашната й работа по български днес беше да състави изречения с думите "дзън", "дзънкам" и... "дзъркам". Краткото проучване сред филолози не доведе до особени прозрения за значението на последната "живатска" дума, затова измислихме изречението: "Никой не знае какво значи "дзъркам". Поне обясних на детето какво значи живат. Питах Гугъл и единственото, което ми показа, беше следното:

Мисълта ми беше да мога да влизам вв Фтп то и да мога да дърпам други анимета , защото много често торентите дето ги намирам или са прецакани , или спират на бруталните 99.99% . Даже във анимес-бг то .... а пък някои серии вобще ги няма ... Админ - сан , я кажи как може да стане едно плащане та чи да мога да си дзъркам в ФтИпИТо ?
O_O

Възможно е да означава "гледам", сродно със "зъркели". Знае ли човек. Предлагам на бившите живатци да измислят едно яко значение на този глагол.

Използвам случая да разкажа за посещението ми в полицията, откъдето си извадих служебна бележка, че на "тъжителката" й липсват личните документи. Първо чак на третия ден опити успях да се видя с господина, към когото ме бяха насочили и който отговаряше за мен. Признавам, опулих ей-такива зъркели като влязох в... канцеларията им. По-ретро помещение не съм виждала от години. В една неголяма стая имаше 4 бюра опрени едно в друго, 4 древни компютъра и разни бумаги. Главният пич приличаше на Шаво от SOAD (не беше арменец;) и ми каза, че те сами са си осигурили компютрите. ОМГ. Хората вътре бяха цивилни и доста по-млади от мен, като двама от тях седяха на един стол (сигурно, за да освободят на мен). Изобщо, в стаята имаше народ колкото за купон. Ситуацията се изясни като споменаха, че са стажанти от Академията на МВР, специалност "Противодействие на престъпността и опазване на обществения ред". ОМГ пак. На стената имаше разни календари, карта на района и два незабравими надписа. Единия на метална табелка, видяла много престъпления сигурно:

"Работи не само с ръце,
а и с ум и сърце".

Другият го забравих с точност, но беше от Матей Преображенски, нещо в смисъл:

"Искай всичко в писмен вид, защото хората са нечестиви и се отмятат."

Занимаваха се с мен половин час, докато ми сътворят бележката, с която трябва да обикалям паспортна служба, КАТ, НСИ и кой знае още какви родни институции. На фона на всички тези гадости как да не си купиш билет за концерта на Мейдън?

Оптимистично погледнато, ми се размина глобата за "недобросъвестно отношение" към личните документи (от 20 до 150 лв.). От друга страна, фотографът, който ме снима за лична карта и ме изкара много красива, ми препоръча да си направя фотосесия, защото "хубостта е до време". Изобщо живатът отново придоби цвят. Сигурно защото се отказах от опитите си да изглеждам нормална и вече съм пак free(lance) and single:}

5 comments:

Anonymous said...

първоначалния вариант е май:

"Изпълнявай само писмени нареждания, щото нечестивците се отмятат!"
--М. Преображенски - Миткалото

като на негова база по различни родни учреждения се появяват разни вариации.

--
Up The Irons!

hazel said...

@ foo
Благодаря:) Аз не го бях виждала, но то аз мразя учреждения...

Anonymous said...

Питах Гугъл и единственото, което ми показа...

Питай пак:
дзъркай, дзъркат, дзъркаме, дзъркащ, дзъркало ...

Зъркел и дзъркел е едно и също.

@фоо: "щото" не означава ли "така че"

М.

Anonymous said...

wikiquote

признавам че варианта със 'щото' може да е просто грешка.

би могло да се задълбае и в това вярваме ли на wikiquote :)

hazel said...

@ M.
Еми кво, познала съм! Три пъти ура за мен;)
Така е то, първокласниците освен да решават логически задачи, водещи до сметки до 10, трябва да познават и българските диалекти. Лошо няма.
"Щото" е значело това едно време, да.