Sep 26, 2006

Separately Wasted

Този пост трябваше да има снимков материал - контейнерите за разделно събиране на отпадъци до нашия блок - но поради хардуерна недостатъчност, снимка няма;) Имаме зелен за стъклени отпадъци и жълт за отпадъци от опаковки. Браво на Екобулпак и на Министерството на околната среда и водите. Разбира се, нещо в мен се бунтува и ужасява от мисълта за четирите торбички за отпадъци, които трябва да въведа в експлоатация, но пък нали съм green, трябва да си държа на реномето.

Green is cool, yellow is problematic. Не знам какво да изхвърлям в жълтия контейнер. Не трябва да са метални опаковки, виждала съм отделен син контейнер за метал, а хартията е ясно, че трябва да е на трето място. Та, трябва ли да изхвърлям в жълтия контейнер празни опаковки от прясно и кисело мляко? Тоест хем картон, хем пластмаса? Може ли някой да ми го обясни като на микроидиот? Най-информативният текст, който намерих за отпадъците от опаковки, е този. Мда, за деца е, но пък слайдовете за възрастни (не това за възрастни, другото) на сайта на Екобулпак изобщо не са reader-friendly. А биоразграждащите се отпадъци са съвсем друга бира, с тях прочетох, че ще се занимаваме едва през 2013 г., ако дотогава камилата или камиларят не се разградят биологично.

Иначе гордо изхвърлих празен буркан от нескафе, бутилка от вино и бутилка от уиски в зеления контейнер. След което гордостта ми се смири, защото може би не биваше да ги изхвърлям с капачките...

Edit: Към настоящия момент всъщност контейнерите са на фирма Булекопак,
на чийто сайт няма полезна информация за потребителя.

No comments: