Aug 5, 2007

Get High

Here I stand looking at the mountains
They have never been so tall before

Когато преди много години за пръв път ме заведоха на Лакатник, ме питаха дали не ми е скучно да гледам катерачите. "Много по-забавно е от Формула 1", отвърнах аз и все още мисля така. Катеренето е спорт, който освен добра физическа подготовка и постоянство (които нямам), изисква и внимание към детайла и перфекционизъм (които също нямам). Като се замисля, общото с парашутизма е, че и при двата спорта 'good enough' не е достатъчно, ако искаш да си жив след упражнението. Пък аз съм жива, значи може би ИМАМ внимание към детайла и перфекционизъм, просто са много дълбоко скрити:D

Какво ми остана от катеренето? Катерих се общо около година, с доста редки ходения и само на скали, почти без изкуствена стена, което значи, че не мога да се катеря:) Имам еспадрили за начинаещи (български с подлепени с гума подметки), седалка куча марка, осмица с карабинер за осигуряване - която не можах да намеря в килера - и торбичка за магнезий. Мога да връзвам един-два възела, да осигурявам (уж), да катеря ниска категория турове на установка и да съм втора в свръзка. Като бонус съм ходила в Темната дупка на Лакатник и в Елата, като последното беше едно от най-екстремните преживявания в живота ми, редом с отварянето на запасен навремето и шофирането сама от Пловдив до Бургас в пика на наводнението през лятото на 2005.

Все още разпознавам катераческата терминология, но не се пробвах на Комините в събота, за да не губя времето на хората и да не си развалям маникюра;) Вместо това поспах, забавлявах сина на френдката, правих снимки и за пореден път се убедих, че страшно харесвам София отгоре. Напечените от слънцето скали ухаят невероятно, пропастите мамят, жълтозелените листа контрастират със сивия гранит... прекрасно място. Който не е ходил, да отиде - от Бай Кръстю дотам е 30 минути пеша. Има табелка, че пътеката е затворена, но свлачището може да се заобиколи. Между другото, хората, с които ходих, са жива илюстрация на принципа, че трябва да правиш нещо много често, за да стоиш на същото ниво.^_^

И ядохме вкусни малини!:) Ето.

No comments: