Nov 24, 2011

The Great Pandemonium


Безпристрастно описвам процедурата за получаване на услугата "доставка и монтаж" от ИКЕА Арлон. Може да препоръчам на Welcome Office да я включи в обучението за новодошли.

В договора с ИКЕА има един дребен шрифт, с който се съобщава, че:

а. Ще осигуриш място за паркиране на камиона до 15 метра пред дома, ако доставката е нормална и до 25 метра, ако ще се вкарват мебелите през прозореца с външен асансьор.
б. ИКЕА няма да се свърже с общината ти.

И ако последното те кара да се замислиш, се замисляш много правилно. И аз се замислих, но дотам спрях, а трябваше и да действам. Това, което трябваше да направя, но не направих, бе да попълня един формуляр към отдел "Транспорт" в общината.

Първо ходих до общината в центъра, дадоха ми телефона на отдела, днес се обадих, после им писах мейл, изпратиха ми формуляра, който трябваше да попълня и да им занеса лично, но не в общината в центъра, а някъде другаде и всичко това трябва да стане пет работни дни преди Деня с главно Д. С формуляра молиш (или заявяваш, че искаш) общината да постави забранителни знаци пред дома ти, минимум 24 часа преди нужния ден и час, за да можеш да извършиш необходимите ти дейности, които ще затрудняват движението. Със същия формуляр се съгласяваш после да платиш фактурата за тази услуга. В моя случай тези panneaux са за осигуряване на паркомясто, където камионът от ИКЕА да разтовари и после да чака, докато се извърши монтажът.
На формуляра обаче не намерих опцията "камион за разтоварване" - имаше бетоновоз, скелета и прочие.

И така, всичко това не го бях направила преди миналата събота. Камионът от Икеа дойде, скараха ми се много на френски, защото нямаше къде да паркират - свободните места бяха заети, другите бяха или за инвалиди, или пред гаражи. По милост ми качиха кашоните с мебелите и казаха, че най-рано след 4 дни ще дойдат и за монтажа. Да не забравяме, че това се случва повече от месец след поръчката, което пък е защото ми бяха записали грешно телефона, а може би просто монтажните им екипи са малко. Преглътнах и се приготвих да си искам почивен ден, на който впрочем нямам право първите три месеца.

И това не беше краят на съботните терзания. Същият ден по съвпадение трябваше да пристигне и диванът, който се поръчва отделно. Утеших децата, че може да нямаме маса, легла, гардероб и бюра, но поне ще имаме диван. Понеже не ми бяха казали час, аз се обадих след като си заминаха монтажниците и получих отговор, че ще дойдат между 8 и 11, а вече беше 9. Към 10,30 ч. ние съзряхме свободно място за паркиране и се втурнахме да го пазим:) После намерихме един знак на близкото скеле и го пльокнахме на свободното място. По някое време някой възмутен съсед го премести, де. Към 2,30 ч. ми се обадиха от с новината, че камионът е аварирал и няма да пристигне, съответно останахме на същото бездиванно и безмебелно положение като преди:) Добре, че не бях запазила знаци!!!

Тази седмица се обадих на монтажниците, които не са ИКЕА, а подизпълнители, които ме зарадваха, че следващата дата за монтаж била 13 декември. За да получа координатите им, звънях дълго и напоително и натисках числа ето така. От самата ИКЕА пък ми казаха да осигуря знаци за следващата събота, когато вече диванът щял да пристигне. Затова ми се наложи да прибегна до гореописаната процедура с отдел "Транспорт", през която, между другото, нито един познат не е минавал.  Така или иначе нямам пет работни дни до събота, нито пък искам да чакам до 13 декември, затова намерих друго решение тези два паралелни проблема. Но сега няма да ги описвам, а когато (ако) проработят. 

Stay tuned.


No comments: